s-y-serina.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Het vervolg van de thuisreis en de grote olifant

We zijn verder gegaan over het Göta kanal richting Otterbäcken (OB) en hebben inmiddels alle sluizen gedaan op eentje na. We hebben veel beleefd.

We gaan de Oostzee af en het Göta kanal in met zijn 58 sluizen.

We hebben Trosa verlaten en verder de Oostzee opgegaan en na 125 NM ( 220 km) bij Mem het Göta kanal weer ingegaan met zijn 58 sluizen.

Vervolg rondje Mälaren en aanvang terugreis

We hebben over het Mälaren rond gezworven , dit zwerven werd vooral gekenmerkt door veel hitte en erg weinig wind en uit de verkeerde richting. We hebben vooral prachtig gelegen aan het eiland Hagskär waar we heerlijk vlakbij de boot onder bomen in de schaduw konden zitten. Inmiddels hebben we de 1e etappe al weer afgelegd van de thuisreis die nog 3 weken zal duren ongeveer tot 16 augustus.

Stockholm en Mälaren deel 3

Het weer is nog steeds fantastisch mooi en het is warm en zelfs te warm op een groot deel van de dag. Helaas geen Wind en dus weinig zeilen helaas en dat is ook de reden dat ik niet verder naar het noorden ga omdat alles op de motor moet gebeuren en dat is voor een zeiler niet echt zijn ¨ding¨. Dus blijven we op Mälaren en is natuurlijk ook erg mooi en we vermaken ons prima op 10 meter van de ijssalon met 24 verschillende soorten schepijs en softijs. Ik ben nu met Jan onderweg en is de laatste opstapper voordat Tineke weer aan boord komt.

Stockholm en Mälaren deel 2

We zijn al bijna een week onderweg op het meer Mälaren en de Belgische opstapper stapt a.s. maandag weer af en gaat weer naar huis. We hebben uitstekend weer gehad en kijken beiden terug op een schitterende week die voorbij is gevlogen.

Stockholm en Mälaren

Hierbij nog een poging om de foto's van Stockholm te posten. We zijn inmiddels op een heel groot meer genaamd Mälaren. Hier liggen honderden eilanden en aan eentje liggen we nu. Het is erg warm en genieten van het moment.

Stockholm here we come !!

We zijn al eerder van de Oostzee afgegaan gisteren en via het kanaal naar Södertälje gevaren, nu het meer Mälaren op en naar het centrum van Stockholm.

De finale

We zijn inmiddels weer wat opgeschoten en hebben inmiddels de laatste sluis gehad en liggen op de Oostzee. Söderköping is een mooie stad met mooie huizen en gebouwen en is hartstikke gezellig en wij hebben ons er prima vermaakt.

We gaan met horten en stoten maar we komen langzaam verder.

We zijn het Vättern meer overgestoken en zitten in het 2 gedeelte van het Göta kanal naar de Oostzee toe en we hebben nog ca. 2 dagen nodig maar we hebben erg veel oponthoud door allerlei zaken.

1e deel Göta kanal met 21 sluizen tot nu toe.

Joep, de opstapper en ik zijn nu 2 dagen onderweg en zijn op het 1e deel van het Göta kanal en hebben op gistermiddag na prachtig weer. We hebben nu 20 opgaande sluizen gehad en 1 neergaande sluis. De rest van de 58 sluizen is allemaal naar beneden. Appeltje eitje !!

DE grote testvaart van 200 km

We zijn 1,5 week geleden vertrokken om een ¨rondje¨ Vänern te doen , maar we hebben slechts een klein deel gezien en als je echt het hele meer rond wil en een beetje alles bekijken heb je echt wel een maand of meer nodig. We hebben een rondje gedaan van Otterbäcken naar Mariestad en dan door naar Läckö slott en naar Djurö en weer terug naar Otterbäcken vandaag.

Serina is ontwaakt en ligt in de plons !

Serina is uit haar winterslaap en ligt in het water met de mast er ook al weer op.

De route voor 2018

De route voor 2018 is als volgt. Rond 14 juni vertrekken we uit Otterbäcken naar Sjötorp en gaan we het Göta kanal in met zijn 58 sluizen en een 50 tal bruggen. Het kanaal is voor een deel gegraven en gaat ook deels via een aantal grote meren. Totale lengte is 190 km en dan ben je in de Oostzee . Dan nog ca. 3 dagen varen en dan zijn we in Stockholm en daar blijf ik een weekje liggen tot de volgende opstapper aan boord komt en gaan we verder richting het hoge noorden en we hopen het uiteindelijk tot Umeå te redden maar gezien de tijdsplanning gaat dit een grote opgave worden.

De laatste loodjes ! van skagen in Denemarken naar Otterbäcken

Update terugreis van Kvitsøy naar Farsund

Lysefjord

We zijn het hele Lysefjord tot het einde ingevaren en zijn er inmiddels weer uit en zijn vandaag woensdag 6 juli 2016 de Preikestolen opgeweest.

Van Egersund naar Kvitsöy ,een eiland vlakbij Stavanger

Het heeft even geduurd maar we hebben nu weer goed internet en kunnen we weer foto's posten op onze blog.

Stavanger

We liggen in de monding van het Lysefjord

Na het wachten op Kvitsöy op beter weer zijn we nu aangekomen in de monding van het Lysefjord.

Van Kristiansand tot Egersund

We zij nin Egersund en nog 1 etappe over om in Stavanger te komen. We hebben 4 dagen in Korshamn moeten blijven vanwege een aantal stormen die over trokken, maar wij lagen goed beschut tussen de eilanden

We liggen verwaaid in Kristiansand

Aan de Noorse zuidkust in Kristiansand

Van Halden naar Svenner, een vuurtoren eiland voor de Noorse oostkust

Göteborg naar Halden in Noorwegen

We zijn inmiddels door een fantastisch mooi gebied gevaren aan de Zweedse westkust en hopen dat jullie de foto's mooi vinden. Wij zijn inmiddels in Noorwegen in Halden om precies te zijn.

Trollhöttan naar Göteborg

Norway, here we come !!

Uit Kristinehamn naar Otterbäcken

Rondje Vänern - Eine Runde Vänernsee

We zijn op het water

Na het in het water laten van Serina zijn we nu onderweg om alles aan boord even uit te proberen.

Serina in de plons / Serina im Wasser

Het prille begin en Serina ontwaken uit de winterslaap

De route 2016

Hierbij de vaarroute die we willen gaan doen deze zomer van 2016. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat we hier van gaan afwijken maar dat zien we dan wel weer. . Hier die geplante Fahrroute, die wir in diesem Sommer 2016 machen möchten. Natürlich ist es immer möglich, dass wir die Route verändern.