s-y-serina.reismee.nl

Het begin van de lange zomer vakantie 2018 met het motto Go North !

Hallo lieve luitjes, welkom bij mijn blog die ik bij ga houden gedurende mijn verblijf hier in Zweden deze zomer.

Het reisdoel dit jaar is de Botnische golf , het vertrek vanuit OtterbÀcken zal rond 15 juni 2018 zijn en gaan we het Göta kanal in richting Oostzee en Stockholm. Het Göta kanal heeft 58 sluizen en ca. 50 bruggen en is een uitdaging kun je wel zeggen. Gelukkig niet de eerste keer voor mij. Daarna gaan we via Stockholm verder naar het hoge noorden richting Sundsvall en Hudiksvall en we gaan proberen tot UmeÄ te komen en is zeg maar op de hoogte van Lapland en dan weer terug. De totale reis zal ruim 2000 km zijn of te wel ca. 1200 Nm ( 1 NM (Nautical mile) is 1854 meter ofte wel 1 knoop of 1 knot in het Engels.

In totaal komen er buiten Tineke nog 3 opstappers aan boord op de heenweg en Tineke zal de gehele terugweg aan boord zijn.

Na het heerlijke weer in Nederland ben ik nu in Zweden en het lijkt precies op tijd te zijn. Terwijl in NL de temperaturen flink gedaald zijn is het hier korte broeken weer en moeten alle ramen en deuren open voor een beetje wind . Het is in de hal waar Serina ligt te warm om wat te kunnen doen en moet bijna het tropenrooster in . Het is in de natuur kurkie droog en er is in de laatste periode zeer weinig regen gevallen. In het hoge noorden zijn er veel overstromingen door de plotselinge hoge temperaturen en de smeltende sneeuw.

De natuur is prachtig op dit moment en soms hele gele weiden door de vele paardebloemen die staan te bloeien hier.

Reacties

Reacties

Ellie Dijksma

Leuk Sjaak, deze blog...
Ben zeer geĂŻnteresseerd in je verhaal en belevenissen, Wout en ik gaan je zeker volgen
Fijne tijd daar ginder...
Groeten Ellie

Gerda Suijkens

Hoi Sjaak, hier is inmiddels de zomer teruggekeerd. Ik ga je natuurlijk ook volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!