s-y-serina.reismee.nl

Stockholm, de stad van Cornelis Vreeswijk


28 juni 2018


Het verblijf in Stockholm is altijd een feestje, ik hou echt van deze stad, het is er in de zomer altijd lekker rustig en relaxed en vind het de mooiste stad waar ik tot nu toe geweest ben.


Igor ligt nog steeds naast mij en dat spaart me 35 euro per nacht en dat tikt toch door. % euro voor elektra is heel normaal hier. Gisteren de Gamla Stan ( oude stad ) in geweest en is altijd gezellig daar. Joep , de vorige opstapper, gaf een etentje ter gelegenheid van het afscheid van het aan boord zijn van Serina. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat, was heerlijk !!


Even bij Birger Jarl langs geweest, hij stond nog op de dezelfde plaats als de laatste keer dat ik hier was. Birger is de grondlegger van Stockholm in 1240 dus is al even geleden en is net na de Vikingtijd.


Zoals Rovaniemi in Finland de ¨hoofdstad¨is van alle Samen ( Lappen) uit Noorwegen,Zweden en Finland , was Upsala de ¨hoofdstad¨van de Vikingen uit Noorwegen en Zweden. Upsala ligt net iets ten noorden van Stockholm.


29 juni 2018


Vandaag de koelwaterpomp van de motor van de boot nagekeken want die lekte een beetje. Afwachten of het over is.


Vanavond de brug maar eens over gegaan waar ik onder lig . Aan de andere kant ligt ook weer een eiland met een kanaaltje met heel erg veel oude houten scheepjes . Prachtig als je er van houdt maar denk niet aan het werk wat er aan een houten scheepje vast zit maar wel een lust voor het oog.


30 juni 2018


Errug heul veul wind en frisse temperaturen dat kenmerkte deze dag wel dus maar lekker rustig aan gedaan. ’s Avond met een paar Zweden gezellig zitten praten en we hebben de wereld weer behoorlijk verbeterd met z’n vieren en hoe gek het ook klinkt, hoe meer wijn en bier we op hadden leek het wel of de problemen steeds gemakkelijker konden worden opgelost. Dus dat vruchtensap is niet alleen goed voor je gezondheid maar je wordt er nog wijzer van ook. Zou wat voor onze politici kunnen zijn.Nou in Zweden kunnen ze er ook wat van hoor.


1 juli 2018


Vandaag weer een stukje warmer dan gisteren en het zonnetje schijnt wat meer maar de wind blijft nog steeds fors. Ik ga maar lekker boodschappen doen want vandaag komt de volgende opstapper aan boord en die blijft een gezellig week aan boord en gaan we het meer Mälaren op aan de westkant van Sthlm. Ik kan de Oostzee wel op gaan maar dan wordt het de eerste dagen tegen de wind in beuken want die komt uit het noord oosten en de kans bestaat dat ik er op de terugweg weer precies tegen in moet want de wind gaat vermoedelijk draaien naar het zuid westen en heb ik de wind precies weer tegen. Omdat de opstappers allemaal hun ticket hebben geboekt kan ik niet het risico nemen om ergens verwaaid te gaan liggen. Verwaaid liggen is dat je niet meer weg kan door de vele wind en uit de verkeerde richting en kan zo maar een week duren dus dat is niet de bedoeling.


Na het boodschappen doen bij de Lidl hier ben ik gezellig de stad in gegaan en het was prachtig weer en niet al te druk maar je hoort wel vele talen hier in het centrum van Stockholm.


Verder heb ik een hele domme streek uitgehaald………………………… ik heb me laten verleiden voor balletje balletje en stonk er met beide ogen in. Zal maar niet zeggen hoeveel ik verloren heb maar kan niet begrijpen dat ik zo stom kan zijn en ben geweest. Grrrrrrrrrrr. Ik ben niet kwaad op die mensen maar op mezelf.


Vanavond maar een extra glas wijn nemen om de ellende te verwerken en Igor en ik gaan samen lekker barbeknoeien op een mooi stekkie in de haven hier, uit de wind en in de zon.Morgen gaat Igor weg met zijn boot en wij gaan waarschijnlijk ook wel weg maar komen zeker terug na een week om opstappers te wisselen. Igor is druk bezig om zijn boot te verkopen en maar even afwachten of hem dat gaat lukken en ik weet niet of ik hem nog ga zien van de zomer.


P.S. ik merk dat ik hier een hele slechte internet verbinding heb en kan helaas geen foto's uploaden maar jullie houden ze te goed !!


Reacties

Reacties

Gerda L

Sjonge je maakt wat mee daar .in het mooie Zweden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!